tänk innan ni säger något

ännu en dag avklarad! haha lunchen idag.. vi tjejer sitter med våra idrottslärare & snackar om.. ja typ rakning haha herregud.. annars hände det inget mer i skolan.

igår fick ja en kommentar där det stod ''fy vad smal du va/är!''
hallå?! tänk på vad ni säger eller skriver, att säga till någon är jätte smal är som att säga till någon att den är tjock. men man kanske inte tänker på det. visst jag tar inte åt mig av det men det finns folk som gör! att säga till någon att den är tjock kan leda till anorexia som en del av oss har märkt. att säga till någon att den är smal skulle kunna leda till fetma eller i värsta fall döden.. alla kroppar ser olika ut bara att acceptera. de finns folk som gillar jätte smala tjejer/killar och tvärt om..

själv har jag jätte dåligt självförtroende men det hindrar inte er andra att få bättre. förut sa jag hela tiden att jag va tjock, tycker det är löjligt nu. visst ja kanske har gått upp några kilon med det är av personliga själv. nej nu ska jag inte skriva värst boken. men tänk nästa gång du säger att någon är tjock/smal, alla reagerar olika på saken. och va nöjd över dig själv!

linne - jeans


Kommentarer
Postat av: Ellen

Vart har du köpt tröjan? :D

2011-08-30 @ 18:14:46
URL: http://ellenswerin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0